Currently browsing

oktober 2016

Dag 37 : Chatenois – Baehrenhütte

Vroeg uit de veren. We ontbijten met het restant pizza van gisteren en stappen de deur uit de kou in. 07.00 uur de eerste stappen. We gaan omhoog door de wijngaarden het bos in. Het duister van de ochtend en het bos beperken samen het zicht tot de bundel van …

8 totaal aantal vertoningen, geen vertoningen vandaag

Dag 36 : Refuge du Gruckert – Chatenois

Na een regenachtige nacht was de start ietwat verzopen. Althans voor mij. De anderen waren droog. Na inpakken sjouwden we rond 08.00 uur het pad op naar de col du Ungerberg. Regen. Ook de Ungerbeg op niets dan regen. Het uitzicht was mysterieus. Er was sowieso weinig te zien onderweg, …

Dag 35 : Le Hohwald – Refuge du Gruckert

Le Hohwald 07.45: we vertrekken naar Refuge Gruckert. De wandeling is echt fantastisch. Een mooi herfstbos dat uitliep op een uitzicht over het Rijndal en een vermoeden van het Schwartzwald in de verte. De regen bleef weg en we wandelden zelf in de zon. De koffiepauze gaf ons een prachtig …

8 totaal aantal vertoningen, geen vertoningen vandaag

Dag 34 : Schirmeck – Le Hohwald

Na een lange nachtrust in een hut was ontbijt, inpakken en lopen om 07.30 uur geen enkel probleem. Tussen start en koffie liepen we onder de plu. We passeerden het Konzentrationslager du Struthof. In de stromende regen was de aanblik nog triester dan hij al was vanwege zijn geschiedenis. Vele …

Dag 33 : Almere / Schirmeck

02.30 stapt Bas bij mij in de auto en gaan we op zoek naar Geert. Die staat al op ons te wachten en we rijden Almere uit de donkere snelweg op. Een heel voorspoedige reis werd het. Bijtanken in Luxemburg en vandaar reden we de zonsopgang in. We schrijven 08.00 …

10 totaal aantal vertoningen, geen vertoningen vandaag

Dag 32-7

De laatste training voor de volgende etappe. Vandaag ben ik over de dertig kilometer gewandeld met mijn uitrusting nu compleet. Ik was zelfs de koffiepot niet vergeten. En Rocker was helemaal in zijn nopjes, want hij mocht mee. Volgens Ria was dertig kilometer teveel voor hem, maar niet dus. Hij …